pondělí 13. října 2014

Ravioli se špenátem a ricottou ala Masterchef

Nedávno jsem byla nemocná a skončila na neschopence. S hrnkem čaje v ruce a teploměrem v puse jsem začala sledovat na internetu amerického Masterchefa, za dobu mého pobytu doma jsem zkoukla 3 série - čtvrtou a skoro celou pátou + junior Masterchef (vím, jsem závislák, ale snad mě omlouvá, že junior měl jenom 7 dílů).


Moje poznatky


  • Vypadá to, že v Americe umí všichni všechny recepty nazpaměť, aspoň mi přijde, že to tak prezentují, protože kdykoliv je vyřazovací test a mají třeba péct dorty, všichni ví, jak na to, což je přinejmenším divný. Osobně si myslím, že jim k tomu ty recepty dávají. 



  • Porotci občas nejsou objektivní, přijde mi, že jsou tam semtam soutěžící, kterým nadržují. Kolikrát jsem viděla, že někdo uvařil skvělý jídlo a měl by se dostat do TOP 3, ale předběhl ho někdo jiný, kdo uvařil jídlo celkem obyčejný (viz pátá řada - Courtney). 



  • Malý děcka v Americe umí vážně vařit, to jsem fakt koukala jak blázen. Nejvíc mě dostalo, když jedenáctiletý klučina vyšvihnul takový makronky, že by se za ně nemuseli stydět ani v pařížský cukrárně. 



  • Každý soutěžící uvaří za dobu svého pobytu v Masterchefovi aspoň jednou plněné ravioli nebo jiné těstoviny.


A právě ty těstoviny byly to, co mě zaujalo nejvíc. Říkala jsem si, že na tom teda asi není nic tak těžkýho, když to tam vaří každej, žejo...a hlavně, že u porotců to většinou sklidí úspěch, že jim to fakt chutná. Takže výzva přesně pro mě. Na internetu jsem prošla pár receptů, abych věděla co a jak a pak už jsem jen improvizovala a řídila se vlastní chutí. Takže tady je recept:



Suroviny

Těsto
 400g hladké mouky
4 vejce
1 šplích olivového oleje
sůl
dle potřeby voda


Náplň
300g špenátu
250g ricotty
1 žloutek
hrst strouhaného parmazánu
muškátový oříšek
citronová kůra
sůl

Na dokončení
150g másla
hrst čerstvých bylinek (bazalka, …)
citronová kůra
parmazán


Postup

Mouku vysypu na vál, uprostřed udělám důlek a vklepnu do něj 4 vejce. Přidám olivový olej, osolím a začnu vidličkou opatrně promíchávat, jakoby shrnovat mouku směrem do středu k vejcím. Jakmile je těsto spojené, vezmu ho do ruky a hnětu. Pokud je těsto příliš tuhé, přidám trošku vody. Výsledkem by mělo být krásně lesklé nelepivé těsto. Zabalím ho do potravinové folie a dám na 30 min. do lednice. 

Mezitím si dobře omyju špenát, vložím do hrnce, přidám malinko vody a nechám spařit, trvá to jen pár minut. Špenát sliju a v cedníku z něj vymačkám všechnu vodu. Přendám ho do mísy, kde ho smíchám s ricottou, žloutkem a parmazánem, ochutím muškátovým oříškem, citronovou kůrou a osolím. 

A zpátky k těstu. Vychlazené těsto si rozdělím na 4 stejné díly a každý díl ještě rozpůlím. Vznikne mi tedy 8 dílů, ze kterých uhnětu kuličky. Na vál si dám mouku a z každého dílu vyválím tenký (cca 2mm) a dlouhý pás, dohromady tedy 8, pokud možno stejných pásů. Na 4 pásy rozdělím náplň v dostatečných rozestupech, kraje i mezery mezi náplněmi potřu vajíčkem, přiklopím zbylými pásy a hřbetem ruky dobře upěchuju, aby se vytlačil vzduch. 

Ravioli můžete buď nakrájet nožem na čtverce nebo obdélníky, nebo vykrájet formičkou. Já nakrájela nožem na obdélníčky. 

Ravioli vařím v osolené vodě cca 3-5 min. dokud nevyplavou na povrch, vodu z těstovin nevylívám, bude ještě potřeba. 

Nakonec si v pánvi rozpustím máslo, přihodím čerstvé bylinky podle chuti (já měla bazalku), hodně se doporučuje šalvěj, ale tu já nemusím. Přidám uvařené ravioli + 3 lžíce vody z uvařených těstovin, aby vznikla krémovější omáčka. Párkát promíchám, aby se těstoviny omáčkou obalily. 

Hotové ravioli rozdělím na talíře, pokapu zbylou omáčkou z pánve, posypu bohatě parmazánem a strouhnu pár hoblinek citronové kůry, která celé jídlo krásně ovoní. 




Po uvaření musím konstatovat, že se porotcům nedivím, že jim to chutná, je to vážně super. I když ty moje mají vzhledově co dohánět, ale co, mám ráda rustikální styl :-)

Čerstvé domácí těstoviny jsou mnohem chutnější, než ty kupované, sice je to trošku piplačka, když nemáte strojek na těstoviny, ale výsledek stojí za to, tak to zkuste :-)


L.














Žádné komentáře:

Okomentovat