pátek 11. září 2015

Špenátovo - ricottové gnocchi s rajčatovou omáčkou podle Dity P.

Další z vyzkoušených jídel z nové kuchařky Dity P. Když jsem v kuchařce tenhle recept uviděla, hned jsem věděla, že ho musím vyzkoušet a že u nás určitě sklidí úspěch, protože to jsou přesně moje i manželovy chutě, oba milujeme špenát, ricottu i rajčata.

A jídlo nezklamalo, bylo prostě boží. Gnocchi krásně nadýchané a rajčatová omáčka skvěle dochucená. Udělala jsem jí víc a druhý den jsem jí ještě použila jako základ na domácí pizzu a řeknu vám, nemělo to chybu.

V receptu opět uvádím moje drobné úpravy, moc mi u tohoto receptu nefungovalo ani uvedené množství porcí, Dita uvádí 4 porce, my jsme se z toho najedli tak tak dva, takže pokud plánujete vařit pro více lidí, doporučuji dvojitou dávku, včetně omáčky.
Gnocchi si taky můžete připravit dopředu, kuličky dát na tác a do mrazáku, po zamrazení je sesypat do sáčku. Pak už jen stačí vytáhnout, uvařit v osolené vodě, udělat omáčku a oběd je na stole raz dva :)



Suroviny

gnocchi

200g čerstvých špenátových listů (dala jsem mražený)
140g ricotty
sůl
85g hladké mouky
2 vejce
100g nastrouhaného parmazánu

rajčatová omáčka

2 lžíce olivového oleje
1 stroužek česneku, na plátky
1 x 400g konzerva krájených rajčat (dala jsem dvě)
špetka cukru
2 hrsti lístků bazalky
sůl, pepř
(přidala jsem ještě na kolečka nakrájenou jarní cibulku, cca 2ks)

na dokončení čerstvá bazalka, natrhaná mozzarella, pepř



Postup


1. Špenát pečlivě omyju studenou vodou. Dám ho do hrnce jen s vodou, která ulpěla na listech, osolím, přiklopím a na mírném plameni vařím tak 5 minut. Pak špenát scedím, a až vychladne, vymačkám z něj většinu tekutiny a nakrájím na hrubo. V mém případě jsem nechala špenát v hrnci rozmrazit a vymačkala z něj všechnu vodu. 
2. Ve velké míse smíchám špenát, ricottu, mouku, vejce, parmazán a sůl. Namočím si ruce a dlaněmi tvořím kuličky velikosti menších vlašských ořechů. Hotové gnocchi pokládám na tác nebo plech a dám je na půl hodiny chladit do lednice.

3. Zatím si připravím rajčatovou omáčku. V hlubší pánvi rozehřeju olivový olej a na středním plameni lehce osmahnu česnek. Přidám rajčata, špetku cukru, bazalku (+ jarní cibulku), osolím a za občasného míchání vařím asi 10 minut, až omáčka zhoustne. 
4. Do velkého hrnce dám vařit vodu, osolím ji a do vroucí vody postupně vhazuju gnocchi, vždy tak 8 - 10 najednou. Když vyplavou na povrch, vařím je ještě minutu a pak je vyndám děrovanou vařečkou a udržuju v teple. 

Na talíři poliju rajčatovou omáčkou, ozdobím mozzarellou, bazalkou a pepřem.

Zdroj receptu: Kuchařka Deník Dity P. 2

P.S. Gnocchi se nevyslovují "gnoči", ale "ňoky", nazývejme prosím věci pravými jmény ;-)


L. 

Žádné komentáře:

Okomentovat