čtvrtek 16. října 2014

Pečená dýně s bylinkami a tvarohovým dipem

Po mém prvním dýňovém experimentu, který zapříčinil, že mi začala chutnat dýně, jsem se vrhla na další recept, tentokrát na pečenou dýni. A musím říct, že taky dobrý!

Polévka u mě sice vyhrává na plné čáře, ale pečená dýně je skvělá buď jako rychlá večeře nebo třeba příloha k masu. V troubě změkne během chvilky a v kombinaci s tvarohovým dipem je božská.


Nebojte se u tohoto receptu experimentovat, dýně si rozumí s bylinkami, sýrem, česnekem, ořechy, ...prostě fantazii se meze nekladou :-)


Suroviny

1 dýně Hokaido o váze cca 1kg
olivový olej
2 hrsti čerstvě nasekaných bylinek (mix)
2 hrsti strouhaného parmazánu
hrubozrnná nebo obyčejná sůl

tvarohový dip

1 vanička polotučného tvarohu
1 zakysaná smetana
čerstvě nasekané bylinky
citronová šťáva a kůra
sůl, pepř



Postup

Dýni omyju, rozpůlím, lžící vydlabu semínka a nakrájím na plátky, větší plátky rozkrojím napůl. Jak jsem psala už minule, Hokaido dýně se nemusí loupat. Na plech dám pečící papír, naskládám na něj plátky dýně, zakápnu olivovým olejem, posypu čerstvými bylinkami (já měla mix majoránky, tymiánu a rozmarýnu), osolím a dám péct do trouby na 200°C cca 15-20 minut, dokud není měkká. V půlce pečení plátky dýně obrátím, aby se hezky opekly z obou stran a 5 minut před koncem posypu dýni strouhaným parmazánem a nechám zapéct. 

Na dip smíchám v misce tvaroh, zakysanou smetanu a čerstvé bylinky. Dochutím citronovou šťávou, nastrouhám i trošku kůry pro vůni, osolím a opepřím. Kdo má rád, může přidat i stroužek česneku. 


Musím říct, že dýně byla dost sytá, až mě to překvapilo. Skvělou chuť v jídle udělal hlavně tymián a byla to prostě bašta. Nechte si chutnat :-)



L.












Žádné komentáře:

Okomentovat