úterý 21. října 2014

Chicken korma

Indická kuchyně mě nikdy nijak zvlášť nepřitahovala. Věděla jsem o ní, vím, že u nás ve městě otevřeli 3 indické restaurace, ale nikdy mě nenapadlo, že bych tam zašla. Moje představa o indické kuchyni byla hodně pálivá, hodně kořeněná a navoněná.

A pak jedna kamarádka odlétala na delší dobu do Thajska a uspořádala společný oběd na rozloučenou. A hádejte kde :-) No a přiznám se, já a Chicken korma, to byla láska na první pohled, respektive na první ochutnání.

Od té chvíle jsme chodili s kolegy z práce do blízké indické restaurace minimálně jednou za týden, ne-li víc. Postupně jsem tak ochutnala víc druhů jídel, ale korma, ať už kuřecí, vepřová, jehněčí nebo třeba krevetová, u mě vede. No a samozřejmě indické placky.

Jenže bohužel, nevím z jakého důvodu, indickou restauraci po cca roce zavřeli. Zbyly nám tu ve městě sice ještě dvě, ale od nás z práce jsou přece jen dost z ruky a člověk nemá šanci stihnout oběd za hodinu v polední pauze.

A tak jsem začala googlit recept, abych si kormu mohla uvařit sama doma a ukojila tak svou závislost na indickém jídle. Nakoupila jsem koření, pročetla pár receptů na českých stránkách a začala experimentovat. Můj první pokus nedopadl úplně nejlíp, vzniklá směs se sice dala jíst a nebyla špatná, ale ke kormě měla daleko. Začala jsem tedy hledat na zahraničních webech a druhý pokus už byl o moc lepší a korma chutnala dost podobně té, kterou jsem jedla v restauraci.

Pokud jí tedy chcete vyzkoušet a nemáte blízko indickou restauraci, nebo si prostě chcete uvařit tu svojí vlastní, nabízím recept. Koření doporučuju objednat na internetu, ale něco se dá sehnat i ve farmářských obchodech (já koupila v Náš Grunt - firma Grešík) a v hypermarketech (Globus).

Ke kormě mám nejradši indický chléb Naan, který je strašně jednoduchý na přípravu. Recept na easy naan najdete na blogu Kitchenette od Markéty Pavleje, dělám ho přesně podle ní a je skvělý. Ale když se mi nechce, rýže je jistota.




Suroviny

800g kuřecích prsou
1 velký bílý jogurt, nejlépe řecký
1 vrchovatá lžíce nastrouhaného čerstvého zázvoru
3 stroužky česneku
2 menší cibule
1 menší chilli paprička (nebo podle chuti)
1 lžíce rajčatového protlaku
150 ml kokosového mléka nebo krému
3-4 lžíce mletých mandlí
sůl, podle chuti citron
čerstvý zázvor na ozdobu

koření (vždy po 1 lžíci)
sušený koriandr
kurkuma
garam masala
římský kmín


Postup

Kuřecí prsa nakrájím na větší kostky, vložím do mísy, přidám bílý jogurt, nastrouhaný zázvor a česnek. Zlehka osolím, promíchám a dám marinovat přes noc do lednice.
Druhý den si v mixéru rozmixuju najemno nakrájenou cibulku a chilli papričku, dokud nevznikne hladká pasta.
Rozpálím si pánev, přidám asi 2 -3 lžíce oleje a a pár minutek na něm osmahnu všechno koření (koriandr, kurkuma, garam masala a římský kmín). Přidám rozmixovanou pastu z cibule a chilli papričky, rajčatový protlak a opět chvilku smažím, nakonec přidám kuře i s marinádou.  

Jakmile bude kuře ze všech stran dobře osmahnuté, zaleju směs kokosovým mlékem nebo krémem a přidám mleté mandle. Pokud je směs moc hustá, rozředím jí troškou vody. 

Chvíli povařím, stáhnu z plotny a dochutím solí a citronem, případně i cukrem. Prostě si s dochucením pohrávám, dokud nemá ten správný šmrnc. 

Na talíři ozdobím nastrouhaným čerstvým zázvorem. 


A co vy a indická kuchyně, máte jí rádi, chutná vám? Jaká byla vaše cesta k indické kuchyní a které jídlo je vaše nejoblíbenější?

L.

Žádné komentáře:

Okomentovat