středa 2. prosince 2015

Vanilkové rohlíčky podle Dity P.

Tak a zase po roce, máme tady Vánoce. Letos jsem vůbec nepočítala s tím, že stihnu napéct cukroví, když máme doma novorozenečka.

Světe div se, k dnešnímu dni mám perníčky a rohlíčky a chystám se na linecké. Když vařím nebo peču, většinou ve chvíli, kdy dítě usne. Když ne a ne usnout, vezmu si ho v lehátku do kuchyně a pozoruje, co dělám. Výjimkou ale byly tyhle vanilkové rohlíčky.

Ten den neměl brouček zrovna náladu a když usnul, začala jsem rychle s šouláním rohlíčků. Bohužel se během 10 minut probudil a zrovna v klidu nebyl, takže jsem rukama šoulala rohlíčky a nohou houpala lehátko s dítětem. Jakmile jsem jen na chvilku přestala houpat, byl hned vzhůru. Ještě, že jsem ženská a umím dělat víc věcí najednou :) I když zkuste si zkorigovat ruce a nohy do nějaké pravidelnosti, fakt to není sranda.


Nemusím vám asi vysvětlovat, jak strašnou křeč v noze jsem měla po hodinovém houpání. No ale nakonec se zadařilo a rohlíčky už čekají na svoji chvíli v krabici. Sice nejsou letos tak precizní, co se tvaru týče, pár je jich i polámaných, i na fotku se mi jeden takový vloudil, ale co, aspoň jsou originální a na chuti jim to rozhodně neubralo.

Pro mě nejsou Vánoce bez 3 druhů cukroví - perníčky, linecké cukroví a rohlíčky. To jsou stálice, na které nedám dopustit. Pak už dělám jen pár nepečených druhů, ale ty se snažím střídat. Na perníčky a rohlíčky už tu recept mám, takže je načase vytasit ten na rohlíčky. Mám ho z časopisu Albert, kdysi dávno v něm Dita P. uveřejnila svůj recept na rohlíčky. Zkusila jsem ho, s menší obměnou, a nezklamal, rohlíčky se přímo rozplývají na jazyku. Z uvedeného množství jsou cca 3 plechy, záleží na velikosti. Takže já peču vždycky minimálně ze dvou dávek, aby do Vánoc vůbec něco zbylo (že, milý manželi :) )


Suroviny

300g hladké mouky
50g moučkového cukru
200g másla
100g mletých mandlí (já nahrazuji domácími vlašskými ořechy)
2 žloutky

na obalení moučkový cukr smíchaný s vanilkovým cukrem


Postup

Den předem zpracuju z uvedených surovin těsto a nechám ho v lednici přes noc odpočinout. Z těsta potom uždibuju kousky, ze kterých vyválím váleček a ohnu kraje do podoby rohlíčku. Rohlíčky dávám na plech vyložený pečícím papírem, peču na 180°C přibližně 10 minut, jakmile chytí nádech dozlatova, vyndám je z trouby a nechám dojít na plechu. Ještě teplé obaluju rohlíčky ve směsi moučkového a vanilkového cukru. 



Peču je vždycky minimálně ze dvou dávek, aby do Vánoc vůbec něco zbylo (že, milý manželi :) )

A jaké stálice v cukroví máte u vás doma?


L.

Žádné komentáře:

Okomentovat