pátek 23. října 2015

Zahřívací fazolová polévka

Moje těhotenství konečně skončilo. Dne 9.10.2015 se nám narodil syn Kubíček. Dnes má přesně 14 dní a co vám budu povídat, je to náročné, ale zvládáme to, ten malý uzlíček mě neskutečně dobíjí energií.


A protože jsem počítala s tím, že po porodu nastane kojení a já si proto budu muset dávat pozor na to, co jím, cpala jsem se ještě v době těhotenství jídly, které potom už jíst dlouho nebudu. Mezi taková jídla jednoznačně patří fazolová polévka, neboli fazolačka. Dát si tuhle nálož luštěnin by pro Kubíčka nebylo asi úplně nejvhodnější :-)

Každopádně tahle polívka je fakt šmrncovní, je trošku jiná, než klasická bílá fazolačka, recept jsem si vyladila podle vlastních chutí a je prostě perfektní. Do momentálního počasí úplně ideální, krásně zahřeje na těle i na duši.




Suroviny

1 větší cibule
3-4 brambory
1 červená paprika
1 menší rajský protlak
2 plechovky bílých fazolí v rajčatové šťávě
cca 1,5 l vody
klobáska dle chuti
2 lžičky sladké papriky
2 lžičky uzené papriky
250ml smetany ke šlehání
sůl, pepř
zelená petrželka na ozdobu


Postup

V hrnci na oleji orestuju najemno nakrájenou cibulku, zasypu mletou sladkou a uzenou paprikou, krátce osmahnu a hned přidám nakrájenou papriku a brambory. Chvilku restuju a pak zaleju vodou, přidám protlak a vařím, dokud nejsou brambory skoro měkké. Přidám fazole a klobásku, nechám prohřát, přileju smetanu a dochutím solí a pepřem. Pokud je polévka málo hustá, zahustím jí moukou rozmíchanou ve vodě a povařím 10 minut. Na talíři posypu zelenou petrželkou. 


Vyzkoušejte a nechte si chutnat, kdybych mohla, nacpu do sebe celý talíř ;-)


L.

Žádné komentáře:

Okomentovat