čtvrtek 29. října 2015

Carrot cake/Mrkvový dort

Máme tu podzim. Mám ho docela ráda, ta romantika při procházkách mezi vybarvenými stromy a spadaným listím má něco do sebe. Procházky teď máme celkem často s kočárkem a tuhle atmosféru si užívám.

Musím se taky zmínit, že už je to rok, co jsem založila tenhle blog a napsala první příspěvek, konkrétně 4.10. :-) Jsem na sebe pyšná, protože občas mám tendenci s něčím začít a nedokončit, tak jsem ráda, že mi to ten rok vydrželo a doufám, že vydrží i dál, i když přiznávám, že s mládětem je to trošku složitější. Slibuju ale, že se budu snažit přispívat pravidelně.

No a aby to bylo stylový, co se podzimu i narozenin týče, mám pro vás recept na úžasný dort, carrot cake neboli mrkvový dort. O mrkvových dezertech jsem toho slyšela hodně, neuměla jsem si ale tu chuť představit. Všimla jsem si, že mrkvový dort často nabízejí kavárny a lidi ho dlabou jak diví, takže na tom asi něco bude.

Recept jsem vyzkoušela ještě v době těhotenství a pekla jsem ho po týdnu znova, takový úspěch sklidil. Podruhé jsem ale ubrala cukr. Recept uvádím už se sníženým cukrem.

Dort je krásně vláčný a jak se říká "mokrý", v kombinaci se svěžím mascarpone krémem fakt bomba. Receptem jsem se inspirovala u Marcely z Pradobrot, s mými menšími úpravami.


Suroviny (forma 22-24cm)

4 vejce
280 g cukru moučka
250 ml oleje
2 lžičky vanilkového extraktu
370 g polohrubé mouky
2 lžičky jedlé sody
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžičky skořice
špetka muškátového oříšku
650 g očištěné a nahrubo nastrouhané mrkve
100 g vlašských ořechů, nasekaných nebo mletých
citronová kůra


Postup

Vejce s cukrem a vanilkovým cukrem vyšlehám do pěny, tenkým pramínkem zašlehám do směsi olej. Potom přidám všechny ostatní suroviny, dobře promíchám a naleju do vymazané nebo pečícím papírem vystlané dortové formy. Peču na 175°C víc než hodinu, tady pozor, špejlí vyzkoušejte těsto uprostřed, špejle musí být naprosto suchá, jinak bude dort nedopečený a prostředek se propadne (první osobní zkušenost). Po upečení nechám dort chvíli zchladnout a pak ho vyklopím na mřížku, kde ho nechám vychladnout úplně. 


Mascarpone krém

Suroviny

2 kelímky mascarpone
1 vanička plnotučného tvarohu
cca 80 g cukru moučka
šťáva z 1/2 citronu
troška vanilkového extraktu (nemusí být)


Postup

Nejdřív dobře vyšlehám mascarpone s cukrem, aby se neudělaly hrudky, pak po lžičkách zašlehávám tvaroh a citronovou šťávu, nakonec dochutím vanilkovým extraktem. 


Dort 2x prokrojím a promažu krémem, sestavím a celý ho pomažu i z venku. Dozdobím ozdobami z mrkve, hezky vypadají třeba i marcipánové mrkvičky. 




Takže happy birthday to Me on plate!

L.


Žádné komentáře:

Okomentovat