středa 15. července 2015

Linecký koláč s tvarohem a ovocem

Tak jo, jsem zpět. Flákala jsem svůj blog už víc než dva měsíce, je proto nejvyšší čas začít s tím něco dělat. Menší omluvou budiž mi moje těhotenství, drobeček mi dává zabrat, i když musím přiznat, že poslední přibližně měsíc už jsou moje těhotenské obtíže spíš lehčího rázu, v porovnání s předchozími měsíci.

Pravda je ale i taková, že ač mám nové recepty a vařím a peču stále, nějak nebyla vůbec chuť ke psaní, nemohla jsem se dokopat. Snad mi tedy prominete mojí prodlevu a já vám za to slíbím, že se budu alespoň snažit napsat nějaký ten článek s receptem častěji, než teď.

Táákže, abych to shrnula. Začala jsem se víc zajímat o focení jídel, na jednom nejmenovaném foru o maminkách a miminkách jsem se připojila ke skupině, zabývající se focením jídla a food blogingem obecně. Ty krásné fotky, které jsem tam viděla, mě donutily se nad focením zamyslet a začít s tím něco dělat. Krom toho se ve skupince konají výzvy, pokaždé na jiné téma, týkající se jídla a jeho focení, aktuálně je například výzva pro vyfocení fotky, na které bude svačinka sebou na výlet. A to mě baví. Už jenom to, že mě to motivuje k vyzkoušení nového receptu. Nutí mě to taky přemýšlet nad tím, jak hotový pokrm co nejlépe vyfotit, s co nejlepším světlem a příjemným aranžmá. Prostě to musí ladit.

Ne, vůbec se ze mě přes noc nestal odborník na fotky jídla, fotím obyčejným foťákem a nějakou dobu to tak určitě ještě bude. Je to ale o tom, že jsem se začala víc snažit a ta snaha je na fotkách myslím víc vidět. Posuďte sami :)

Dnešní recept je tento skvělý koláč, hotový raz dva a na léto ideální. U těchto koláčů ze všeho nejvíc miluju linecké těsto jako základ, ta chuť másla je prostě neodolatelná a nenahraditelná. Ovoce se dá libovolně kombinovat a tak bude koláč pokaždé trochu jiný, vždycky ale s poctivou chutí a vůní másla a tvarohu. Tak na co čekáte, šup do lednice pro máslo a jdeme na to :-)

Suroviny

těsto:
170g hladké mouky
60g moučkového cukru
125g másla
1 žloutek
špetka soli

tvarohová náplň:
500g polotučného tvarohu ve vaničce
80g moučkového cukru (nebo podle chuti či sladkosti ovoce)
1 vanilkový cukr
2 vejce
1 vanilkový puding - prášek

jakékoliv ovoce (v mém případě nektarinky a maliny)


Postup

V míse smíchám suroviny na těsto, uhnětu z něj hladkou kouli, kterou zabalím do potravinové folie a dám alespoň na půl hodiny odpočinout do lednice. Je potřeba pracovat rychle a těsto moc netrápit, máslo potom hodně povolí a z těsta se stane velké lepivé cosi, co jen horko těžko dostanete z rukou. Zatímco těsto odpočívá v lednici, připravím si tvarohovou náplň smícháním uvedených surovin. Načistím a nakrájím ovoce a formu na koláč vymažu máslem a zlehka vysypu strouhankou. Troubu si předehřeju na 180°C. Odleželé těsto jemně vyválím na kruh přibližně velký jako forma, přenesu ho do formy, prsty ho v ní zarovnám do krajů a dlaněmi ho hezky uhladím. Na těsto naleju tvarohovou náplň, pokladu ovocem a dám péct. Doba pečení je přibližně 30 min., dokud nejsou okraje koláče krásně zlatavé. Koláč před podáváním nechávám úplně vychladnout, teplý se špatně krájí a má tendenci se hodně drobit. 


Cítíte tu nádhernou vůni másla? Jsem na ní v poslední době dost závislá, připomíná mi Vánoce a pečení cukroví. Máte to taky tak nebo mám splašené těhotenské hormony? :-)

L.



Žádné komentáře:

Okomentovat