pondělí 5. ledna 2015

Italská Minestrone

Říkala jsem si, že bych vás asi zklamala, kdybych v novém roce přišla s něčím jiným, než s polévkou. Tak tady jí máte :)

Italskou minestrone máme doma oblíbenou, jsme požírači zeleniny ve velkým a tak je pro nás ideální. Uvařila jsem jí na nový rok, protože přes Vánoce už jsme byli tolik přejedení masa a těžkých jídel, že jsme potřebovali náš jídelníček trošku odlehčit.

A co se nového roku a čočky týče, tuhle tradici nedodržuju. Jak říká moje kamarádka - na Nový rok si dám čočku, druhý den si vsadím sportku a ono nic :-D

Narazila jsem na spoustu receptů, kde se do minestrone přidávají těstoviny, slanina, různé bylinky apod. Je to asi jako u nás - jiný kraj, jiný mrav. Já jsem se jí naučila vařit pole "Itala v kuchyni", přizpůsobila jsem svojí oblíbenou zeleninu a jinak jí už nedělám. Žádné těstoviny, špek a jiné věci, jen čistý zeleninový výluh a parmazán. A řeknu vám, že je tak dobrá, že jí vždycky uvařím ten největší hrnec, co doma mám, a jíme jí třeba 4 dny.

Kombinace zeleniny, kterou v receptu uvádím, je má oblíbená a nijak už jí neobměňuju. Jen v zimě používám rajčata v plechovce a v létě, když jsou k mání dobrá a voňavá, používám čerstvé. S fazolemi to mám tak, že když se mi chce a vzpomenu si, namočím si předem suché fazole a uvařím. Ale pravda je taková, že většinou se mi nechce a používám ty v plechovce, propláchnuté.
Každopádně tahle polévka toho snese celkem dost a každý máme jiné chutě, tak se nebojte experimentovat. Tak konec tlachání a jde se na věc, rozpis je na velký hrnec, takže si množství trošku zredukujte, pokud jí nehodláte jíst týden.



Suroviny

1 velká cibule
3 mrkve
4-5 středně velkých brambor
2 menší cuketky
1 brokolice
1/2 hlávky kapusty
2 plechovky sekaných rajčat
1 plechovka bílých fazolí nebo předem namočené a uvařené suché fazole (lepší jsou menší)
olivový olej, sůl, pepř
parmazán na posypání


Postup

Nejdřív si nakrájím všechnu zeleninu na kousky velikosti sousta. V hrnci rozpálím přiměřené množství oleje a postupně vkládám zeleninu - začínám cibulí a pak od nejtvrdší každý druh pár minut opékám, než vložím další. Tím docílím toho, že zelenina bude uvařená rovnoměrně, že nebude brokolice na kaši a mrkev tvrdá. Takže orestuju cibuli, přidám mrkev, dál brambory, cuketu a brokolici. Zaleju vodou tak, aby byla zelenina ponořená a nechám cca 10 minut povařit. Pak přidám nakrájenou kapustu, plechovky rajčat a fazole. Vařím, až je všechna zelenina měkká, nejlíp to poznám na mrkvi. Jsou tři možnosti, jak polévku dokončit a zahustit, Buď část (více než polovinu) zeleniny propasírovat, nebo jí vložit do mixéru a rozmixovat a nebo prohnat v hrnci tyčový mixér a částečně polévku rozmixovat, ale ne na hladký krém, je fajn, když zůstane trocha zeleniny celá. Já mám nejraději variantu rozmixování v mixéru, polévka je pak hezky hustá. Hotovou polévku osolím, opepřím a na talíři posypu strouhaným parmazánem. 


Dobrou chuť a slibuju, že příště už to polévka nebude
:-)

L.


Žádné komentáře:

Okomentovat