středa 10. prosince 2014

Krémová cibulačka s houbami

A mám pro Vás další recept na zahřívací polívku. Už si asi říkáte, že bych to tady spíš měla přejmenovat na Polívkárnu co? Nebojte, umím i pár jiných věcí :-)

Přemýšlela jsem, čím to je, že v poslední době vařím polívky pořád. Zaprvé je to počasím, studená večeře jde stranou, potřebuju se zahřát. Zadruhé je to proto, že přes týden polévky neobědvám, vlastně ani o víkendu moc ne, takže mi prostě chybí, protože je mám ráda.

Tentokrát jsem uvařila cibulačku. Přesně takovou, jakou vařím už pár let, recept jsem postupem času dopilovala a je prostě perfektní.

Jistě mi dáte za pravdu, že kombinace cibule, tymián a houby, jdou skvěle k sobě. Tuhle kombinaci miluju, tak jsem to všechno dala dohromady a výsledkem je skvělá cibulačka, kterou nebudete chtít přestat jíst. Vždycky jí vařím velký hrnec a celou dobu, co stydne na plotně, chodíme a ujídáme, je fakt neodolatelná. A zahřeje :-)



Suroviny

6 velkých cibulí
100g másla
2-3 lžíce hladké mouky
150g mražených, sušených nebo čerstvých hub (nebo žampionů)
1l vody nebo vývaru
500ml mléka
250ml smetany ke šlehání
čerstvý nebo sušený tymián
bobkový list
čerstvá petrželka
sůl, pepř


Postup

Cibuli nakrájím na půlkolečka. Ve velkém hrnci rozpustím máslo, přidám cibuli a na mírném plameni smažím cibuli do zlatohněda. Trvá to dlouho, klidně i půl hodinu, ale vyplatí se, cibule je pak krásně nasládlá. K cibuli přihodím i tymián a bobkový list, aby se hezky rozvoněl. Orestovanou cibuli zapráším hladkou moukou, krátce osmahnu a přidám vývar nebo vodu a mléko. Na mírném plameni přivedu k varu a přidám houby, nechám krátce povařit do změknutí. Nakonec přidám smetanu, nechám jen přejít varem, osolím, opepřím, vytáhnu bobkový list a přidám čerstvě nasekanou petrželku.

Podávám s opečenou bagetkou, skvělé v ní budou i krutonky z housky.


Mňam, když píšu tenhle příspěvek, mám na ní chuť znova, tak třeba dneska k večeři? :-)




L.


Žádné komentáře:

Okomentovat