středa 18. února 2015

Salát s grilovaným kuřetem a mozzarellou

Už na mě jde asi jaro nebo co. Neplánovaně jsem jeden den zůstala doma a nešla jsem do práce. V lednici skoro nic, spíš jen zbytky, do obchodu daleko a hlad přicházel. A přesně tohle jsou chvíle, kdy jsem schopná najít doma i to, o čem jsem byla přesvědčená, že už nemáme, a stvořit nějaký nový recept co dům dal. A vždycky se povede a je perfektní, často ho pak zařadím do stálého vařícího repertoáru. Máte to taky tak? Asi mi jde spíš vaření pod tlakem, u Gordona Ramsaye by ze mě byla nejspíš hvězda :)

Tentokrát padla volba na salát. Taky trochu proto, že mi zbyl polníček a tak jsem vycházela z něj jako ze základu. Mám ho mimochodem nejradši ze všech zelených listů, rukola je pro mě moc hořká.
Musím říct, že salát se mi povedl, určitě ho zase někdy udělám. Barevně se mi taky docela povedl, co říkáte?

Jako zálivku jsem si v poslední době hodně oblíbila dýňový olej, má skvělou zemitou chuť a voní po oříšcích, navíc je hodně výrazný, je ho k dochucení potřeba jen pár kapek, takže vydrží dlouho.






Suroviny

1 velká hrst polníčku
100g cherry rajčátek
1/2 svazku ředkviček
zbytky grilovaného nebo pečeného kuřete
1 mozzarella

zálivka
dýňový olej
pár kapek bílého vinného octa
sůl, pepř, případně cukr


Postup

Postup je jednoduchý jako facka - v talíři smíchám všechny suroviny na salát, v mističce nebo hrníčku umíchám zálivku podle chuti, díky vinnému octu je zálivka spíš kyselejší, kdo má rád, může si dosladit troškou cukru. Zálivkou přeliju salát a podávám, nejlépe s opečeným toustem. 



Tak dneska jen takto jednoduše, ale to neznamená, že to není dobrý :) Jaro se nám blíží, tak si dopřejme trošku zeleně na talíři.

Dobrou chuť

L.

Žádné komentáře:

Okomentovat