středa 30. prosince 2015

Šneci z listového těsta s netradičními náplněmi

Silvestr klepe na dveře a já na poslední chvíli přicházím s receptem na pohoštění. A teď všichni určitě koukáte na nadpis, kroutíte hlavou a říkáte si, že jsem zbláznila, protože šneky zná přece každý. Nezbláznila, (i když k tomu občas nemám daleko :) ), ale změnila jsem "obyčejné" šneky s kečupem, šunkou a sýrem, které zná každý, na neobyčejné šneky s netradičními náplněmi.

Mimochodem, všimli jste si, že ač jsou šneci velmi dobře známí, zmizí většinou ze stolu mezi prvními? U nás teda rozhodně, je to prostě dobrota. Jsou skvělí jak teplí, tak studení.

No a já se je rozhodla tak trošku vytunit. Jako první náplň jsem zvolila listový špenát, podušený na cibulce, doplněný slaninkou a sýrem ementaler. Druhá náplň (a ta teda vede) je karamelizovaná cibule, niva a suchý salám, třeba chorizo, herkules...

Dalším tuningem jsou sezamová semínka, mají lehce nasládlou chuť a upečení v troubě jim taky ještě přidá, takže skvěle doplňují slanou náplň šneků.

Listové těsto používám většinou chlazené a předem rozválené, je to totiž nejrychlejší, v podstatě máte za 10 minut nasázeno v troubě, takže když přijde nečekaná návštěva, není nic lepšího.




Suroviny

2x rozválené, chlazené listové těsto
vejce na potření
sezamová semínka na posypání

Špenátová náplň

cca 100-200g mražených špenátových listů
1 menší cibule
čerstvý nebo sušený česnek
5 plátků slaniny
100g sýra ementaler

Náplň s karamelizovanou cibulí

karamelizovaná cibule z cca 2-3 cibulí
1 balení nivy
100g suchého salámu typu chorizo, herkules apod.
2 lžíce rajčatového protlaku
sušený tymián


Postup

Nejdřív si připravím špenát. Na pánvi orestuju nadrobno nakrájenou cibulku a přidám špenátové listy, nechám dusit, dokud není špenát rozmrazený. Ochutím ho sušeným česnekem, mám ho radši, není mi po něm těžko, ale klidně může být i čerstvý. Osolím a nechám zchladnout. Připravím si karamelizovanou cibuli, recept mám tady
Na rozválené listové těsto pokladu po celé délce plátky slaniny, k jednomu kraji navrstvím špenát, zasypu nastrouhaným sýrem ementaler a zaroluju do rolády. Aby se mi nerozmotávala, potírám spoj vajíčkem. 

Druhé rozválené těsto potřu po celé ploše protlakem, posypu tymiánem a pokladu plátky suchého salámu. Na salám rozprostřu karamelizovanou cibuli a rozdrobím nivu. Opět zaroluju do rolády, spoj potřu vajíčkem. 

Roládu nakrájím ostrým nožem na plátky, které skládám na plech vyložený pečícím papírem. Trošku dál od sebe, při pečení dost nabudou. Každého šneka potřu rozšlehaným vajíčkem a posypu sezamem.  

Peču na 200°C přibližně 20 minut. 



A jaké náplně šneků frčí u vás?

Veselého Silvestra a do nového roku vám všem přeju hlavně zdraví, protože bez něj to prostě nejde.

L.






Žádné komentáře:

Okomentovat